doktorlariz.biz logosu
Kayıtlı sağlık kurumu : 10.125
Toplam makale sayısı : 3257 | Çok Arananlar

Bunlarda ilginizi çekebilir

  • Günde bir Aspirin aslında zararlı
    Avrupa Kardiyoloji Kongresi'ne sunulan araştırmaya göre, sağlıklı insa...(1668 Okunma)
  • Batı tarzı beslenme çok zararlı
    Batı tarzı beslenme kalp krizi riskini artırıyor. Peki Batı tarzı besl...(3826 Okunma)
  • Türk üzümü sağlığa zararlı mı?
    5 ülkeden Almanya’ya götürülen, 121 üzümü test etti. ...(3703 Okunma)
  • Kulak pamukları zararlı
    Dr.Y.Selim Pata, kulak kirini temizlemek için pamuk kullanmanın sakınc...(3693 Okunma)
  • Yüksek ses zararlı
    Çevresel etkenlerin kulak çınlaması rahatsızlığının en sık rastlanan n...(3918 Okunma)
  • Patron stresi kalbe zararlı
    Uzmanlar, düşüncesiz patronların iş ortamını daha stresli hale getirme...(9068 Okunma)
  • Depresyon da en az sigara kadar zararlı
    Norveç'te 61 binden fazla kişi ile yapılan bir araştırma, depresyonun ...(719 Okunma)

  • Aşırısı da kemiklere zararlı

    Aşırısı da kemiklere zararlıOysa biz onun kemiklere yararlı olduğunu biliyorduk

    Kemik gelişimi ve tamiri konusunda çok önemli olduğu bilinen D vitamini, yaygın inanışın tersine aşırı alınması durumunda da kemiklere zarar veriyor.

    İtalyan Corriere della Sera gazetesinde çıkan habere göre, eksik olması durumunda çocuklarda raşitizm, erişkinlerde ise osteomalazi gibi rahatsızlıklara neden olan D vitaminin, fazla miktarda alınmasının da beklenenden farklı bir etki yaparak kemikleri daha kırılgan hale getirdiği belirtildi.

    ABD'deki Minnesota üniversitesi ve Minneapolis Tıp Merkezinde görev yapan bilim adamları, 69 yaşının üstündeki 6 binden fazla kadının kanındaki D vitamini seviyesini ölçtü ve elde ettikleri verilerle bu kişilerin kemik sağlığı arasındaki ilişkiyi inceledi. Bilim adamları, D vitamininin eksik olanlar ile vitaminin çok fazla olduğu kişilerin de kemiklerinin oldukça kırılgan olduğunu gözlemledi.

    Kanındaki D vitamini seviyesi 20-30 ng/ml olan kadınların kemiklerinin daha kuvvetli olduğunu gözlemleyen bilim adamları, 15 ng/ml'nin altındaki kadınların kemiklerinin bu gruba göre yüzde 47, 30ng/ml'nin üstünde olanlarınkilerin de yüzde 32 oranında daha kırılgan olduğunu belirledi.

    D vitamini seviyesi ne kadar yüksek olursa kemiklerin o kadar kuvvetli olacağı yönünde bir inanış olduğuna dikkati çeken bilim adamları, araştırmalarının bunun doğru olmadığını kanıtladığını belirterek, aşırı vitamin takviyesi yapılmaması uyarısında bulundu.


    Benim makalem (Bu nedir?)
    | 44248 okunma | 2011-01-21
    Bu konu ile ilgili doktora danış Facebook'ta paylaş Google'da paylaş Digg'te paylaş delicious içinde paylaş twitter içinde paylaş Favorilere Ekle Arkadaşına Gönder Yazdır



    Yorum yapmak ister misiniz?
    Yorum Yapan : Misafir
    0 Yorum Yapilmis

     
     
     


    facebook AppDoktorlariz i takip et


    Doktorlariz.biz/com sitesindeki içerikler geneldir, kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için doğrudan kullanılmamalıdır. Sitemizdeki içerik kullanıcıyı bilgilendirmeye yönelik olarak hazırlanmıştır, bu sitedeki bilgiler sizin özel sağlık durumunuz için kullanılamaz. Bu kaynaktan yola çıkarak, ilaç tedavisine başlanması ya da mevcut ilaç tedavisinin değiştirilmesi kesinlikte tavsiye edilmez