doktorlariz.biz logosu
Kayıtlı sağlık kurumu : 10.125
Toplam makale sayısı : 3248 | Çok Arananlar

Bunlarda ilginizi çekebilir

  • Kadınlar meme kanserini yeterince tanımıyor
    Erken tanı sayesinde tedavi edilebilir hastalıklar grubuna giren meme ...(4081 Okunma)
  • Aspirin prostata iyi geliyor
    ABD'de yapılan bir araştırmada, aspirin ve steroid olmayan anti enflam...(3057 Okunma)
  • Prostat için ...
    Prostat kanseri erkeklerde en çok görülen ikinci kanser türüdür, her y...(3787 Okunma)
  • Prostat kanserinde virüs şüphesi
    Hayvanlarda kansere sebep olduğu bilinen bir virüs ilk kez insan prost...(1288 Okunma)
  • "Domates, prostat kanserinin antioksidanı"
    Trakya Üniversitesi (TÜ) Üroloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç...(4694 Okunma)
  • Meme kanserinin nedeni
    Kadınlarda sik rastalanan meme kanseri nedenlerine bir yenisi daha ekl...(2261 Okunma)
  • Düşük kolestrol prostat kanserinden koruyabilir
    ABD'de yapılan bir araştırma, düşük kolesterolün, erkeklerin hızla yay...(760 Okunma)

  • Prostat kanserini önlemek için

    Prostat kanserini önlemek içinProstat kanserini önlemeye yardımcı olan yiyecekler...

    ABD’de yapılan bir araştırma her gün yenilen bir avuç cevizin kanserli hücrelerin büyümesini yavaşlattığını ortaya çıkardı.

    Fareler üzerinde yapılan araştırma sonucunda Omega-3 ve diğer sağlıklı bileşenlere sahip cevizin prostat tümörünün büyümesini yavaşlattığı belirtilirken, aynı sonuçların insanlarda da ortaya çıkma ihtimalinin yüksek olduğu açıklandı.

    California üniversitesi’nde araştırmayı yöneten Paul Davis “Ceviz yiyen farelerde kanserli prostat tümörleri ufalıyor, hasta hücrelerin büyüyerek yayılmasında yavaşlama gözlendi” derken en ölümcül ikinci kanser türü prostat kanserine yakalanmamak için hergün en az 14 cevizin yanında yeterli miktarda meyve ve sebze yenilmesi gerektiğini dile getirdi.

    Prostat sağlığına faydalı besinler

    •Beslenmenizdeki hayvansal yağ miktarını azaltın. çalışmalar hayvani yağdan zengin kırmızı et ve bol yağlı süt ürünlerinin prostat kanserinin büyümesini uyarabileceğini gösteriyor.
    •Haftada iki üç kez balık yiyerek (kızartma dışında) alfa omega-3 yağ asitleri alımınızı artırın.
    •Her renkten taze sebze ve meyve tüketimini artırın. Bunlar güçlü anti-kanser besinlerdir.
    •Turunçgiller, çilek, ıspanak ve mango gibi doğal C vitamini içeren meyveleri bol bol yiyin.
    •Koyu yeşil yapraklı sebzelerden sık tüketin. Karnabahar, brokoli ve lahana kanserden koruyucudur.
    •Haftada birkaç kez yeşil çay için.
    •Baklagil ve soya tüketimini artırın.
    •Düzenli olarak kırmızı üzüm yiyin ve kırmızı üzüm suyu için.
    •Domates ve özellikle salça-ketçap gibi likopenin çok yüksek olduğu domates ürünleri güçlü antikanser etkiye sahiptir.
    •Kuruyemiş, buğday filizi, bezelye ve yağsız süt gibi doğal E vitamini kaynaklarını tercih edin.
    •Selenyum çok güçlü bir antioksidandır ve bağışıklık sisteminizin omurgasını oluşturan moleküldür.
    •Doğal kaynakları olan kepek ekmeği, taze balık, tahıllar, mantar, yulaf ve esmer pirinçte bol bulunur.


    Benim makalem (Bu nedir?)
    | 5148 okunma | 2010-03-24
    Bu konu ile ilgili doktora danış Facebook'ta paylaş Google'da paylaş Digg'te paylaş delicious içinde paylaş twitter içinde paylaş Favorilere Ekle Arkadaşına Gönder Yazdır



    Yorum yapmak ister misiniz?
    Yorum Yapan : Misafir
    0 Yorum Yapilmis

     
     
     


    facebook AppDoktorlariz i takip et


    Doktorlariz.biz/com sitesindeki içerikler geneldir, kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için doğrudan kullanılmamalıdır. Sitemizdeki içerik kullanıcıyı bilgilendirmeye yönelik olarak hazırlanmıştır, bu sitedeki bilgiler sizin özel sağlık durumunuz için kullanılamaz. Bu kaynaktan yola çıkarak, ilaç tedavisine başlanması ya da mevcut ilaç tedavisinin değiştirilmesi kesinlikte tavsiye edilmez