doktorlariz.biz logosu
Kayıtlı sağlık kurumu : 10.125
Toplam makale sayısı : 3248 | Çok Arananlar

Bunlarda ilginizi çekebilir

  • Oruç erken doğum riskini artırıyor
    Hamilelikte az az ve sık sık beslenmek gerektiğini söyleyen uzmanlar, ...(3048 Okunma)
  • Televizyon çocuklarda tansiyon yapıyor!
    3-8 yaş arası 100 çocuk üzerinde yapılan araştırma, ekran önünde fazla...(3291 Okunma)
  • Kalp Yetmezliğinde Düşük Tansiyon Tehlikeli
    ABD'de yapılan bir araştırma, kalp yetmezliği durumunda 'büyük tansiyo...(2711 Okunma)
  • Ağrı kesiciler kanser riskini azaltıyor
    Kanada'da yapılan yeni bir araştırmada, ağrı kesicilerin, meme kanseri...(2424 Okunma)
  • Tansiyonu düşük olanlar yaşadı
    Tansiyonu düşük olanların, kalpleri yorulmadan çalıştığı için daha uzu...(3565 Okunma)
  • Az uyku tansiyon yükseltiyor
    Günde 5 saatten az uyuyanlar riskle karşı karşıya......(4212 Okunma)
  • Yüksek tansiyona dikkat
    Hipertansiyon sinsi sinsi geliştiği için organlarda önemli hasarlar ol...(3647 Okunma)

  • Tansiyon riskini arttırıyor

    Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sıddık Ülgen, kola ve maden suyu tüketen yüksek tahsiyon hastalarını uyardı.

    Prof.Dr. Ülgen, “Yüksek sodyum içeren maden suları ve kola yüksek tansiyon riskini artırır. Günlük yeşil çay ya da siyah çay tüketme alışkanlığı olanlarda yüksek tansiyon gelişme riski azdır” dedi.

    Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Hastanesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sıddık Ülgen, yüksek tansiyon hastaları konusunda uyarılarda bulundu. Günümüzde hızla artan maden suyu tüketimi olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Ülgen, “Ülkemizde satılan maden sularının hepsi aynı yapıda değil. Bazı maden suları yüksek sodyum içeriyor. Bunlar kan basıncını yükseltir. Bu nedenle kullanılmamalıdır. Sodyum içeriği düşük, magnezyum ve kalsiyum içeriği yüksek olanlar kan basıncını yükseltmez hatta düşürebilir. Sodyumu yüksek olmayan (Litrede 200 mg’dan düşük) tüketilebilir. Yüksek tansiyon hastaları kullandığı maden suyu üzerindeki etikete bakmalı. Maden suyu üreten firmalar, şişelerin üzerine yüksek sodyum içeren suların yüksek tansiyona yol açabileceği konusunda uyarıcı yazılarla tüketicinin dikkatinin çekilmesi gerekir” dedi.

    Günlük yeşil çay ya da siyah çay tüketimi alışkanlığı olanlarda yüksek tansiyon gelişme riskinin az olduğuna işaret eden Prof. Dr. Ülgen, kolanın da yüksek tansiyon riskini artırdığını söyledi. Prof. Dr. Ülgen, “120 binden fazla bayanın incelendiği bir araştırmaya göre, kahve içme alışkanlığıyla bir ilişkisi bulunamamıştır. Kahve tüketimi yüksek tansiyona yol açmıyor. İster diyet, ister şekerli olsun kola yüksek tansiyon riskini artırıyor” dedi.

    Kalp damar sağlığı ve genel sağlık durumunu iyileştirmek, riskleri azaltmak için günlük tuz tüketiminin azaltılması tuz tüketilmemesi gerektiğini belirten Prof. Dr. Ülgen, hazır, işlenmiş ve konserve yiyeceklerden kaçınılması gerektiğini belirtti. Prof. Dr. Ülgen, şu tavsiyelerde bulundu:

    “Hazır gıdalar ile fast food tarzı beslenmeden uzak durulmalı. Doğal yiyecekler tercih edilmelidir. Günlük meyve ve sebze tüketimi artırılmalıdır. Katı yağlar yerine sıvı yağlar tercih edilmelidir. Şekerli içecekler, meşrubatlar yerine taze meyveler ya da meyve suları tercih edilmelidir. Bol su içilmelidir.”


    Benim makalem (Bu nedir?)
    | 7813 okunma | 2008-11-06
    Bu konu ile ilgili doktora danış Facebook'ta paylaş Google'da paylaş Digg'te paylaş delicious içinde paylaş twitter içinde paylaş Favorilere Ekle Arkadaşına Gönder Yazdır



    Yorum yapmak ister misiniz?
    Yorum Yapan : Misafir
    0 Yorum Yapilmis

     
     
     


    facebook AppDoktorlariz i takip et


    Doktorlariz.biz/com sitesindeki içerikler geneldir, kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için doğrudan kullanılmamalıdır. Sitemizdeki içerik kullanıcıyı bilgilendirmeye yönelik olarak hazırlanmıştır, bu sitedeki bilgiler sizin özel sağlık durumunuz için kullanılamaz. Bu kaynaktan yola çıkarak, ilaç tedavisine başlanması ya da mevcut ilaç tedavisinin değiştirilmesi kesinlikte tavsiye edilmez